woensdag 26 september 2012

Rauwe rode biet die niet naar aarde smaakt!

Een receptje van Jamie Oliver. Ik was dit recept uit het oog verloren tot een vriendin me laatst zei: "ik maak nog steeds dat receptje van jou met rode biet en peer en het is de enige manier om mijn kinderen rode biet te doen eten". Hoe een recept terug thuis kan komen. Dit slaatje past perfect op een buffet maar ik neem het ook graag mee als lunch voor op het werk.

Wat heb je nodig?

1 smaakvolle (dikke) peer en 1 rode biet van ongeveer dezelfde grootte
Sap van 1/2 citroen
Beetje olijfolie
Peper en zout
Muntblaadjes, fijngehakt (optioneel)
50 gram feta

Schil en rasp de biet en peer.  Niet te fijn raspen.
Meng met het citroensap, olie, peper, zout en muntsnippers en brokkel er de feta over.

Rest van de feta kan gemakkelijk in de diepvries!

4 opmerkingen:

  1. Super! Ik ben gek op rode biet, voorlopig de enige van het gezin...daar komt hopelijk verandering in! Merci

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm! Rauwe rode biet is de allerlekkerste groente. Mijn vader zaaide daar altijd rijen en rijen van, zo verslaafd waren wij. Nu vind ik dat moeilijk te vinden. Vaak is dat al voorgekookt en dat is bijlange zo lekker niet.
    Wij maakten dat met veel ajuin en soms eens een stukje appel. Het water loopt me al in de mond...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze bietliefhebber eet het graag op een ander maar staat altijd een beetje verdwaasd met zo'n ding in de hand, als het in het groentenpakket zit. Nu weet ik hoe ik het kan aanpakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. rode biet puree + aardappel puree + los gestoofd gehakt met ajuin + gemalen kaas + peper en zout,alles mengen en in de oven,heel heel lekker,daar ben ik zot van

    BeantwoordenVerwijderen